Oblikovanje maskote – od ideje do realizacije

9 months ago  •  By  •  0 Comments

Ljudje smo že od otroštva izpostavljeni raznim maskotam. Ti se pojavijo povsod – v risankah, knjigah, filmih in oglasih, zato ni nič čudnega, da se nanje hitro navežemo. Prav zato so maskote in risani liki močno orodje za uporabo v marketinške in promocijske namene.

Vsako podjetje, organizacija in blagovna znamka ima svojo identiteto, svojo osebnost. Z uporabo maskote lahko osebnost predstavimo na zelo dober način, saj jo upodobimo v obliki živega bitja in ji nadenemo človeške lastnosti. Posledično je maskota kot predstavitev blagovne znamke tudi lažje zapomnljiva.

Mnoge znane maskote so grafično zelo preproste (npr. Hello Kitty), zato so ljudje mnenja, da jih je enostavno ustvariti. Vendar pa je z vidika oblikovalca ustvarjanje maskote kompleksni proces, ki vključuje globoko analizo podjetja, njegove zgodovine, ciljnega občinstva, vrednot in seveda zaposlenih, ki so prav tako zelo pomembni za definiranje identitete podjetja.

ajda-gregorcic-maskote-bltf

Maskote na sejmu Brand licensing trade fair v Bolonji

Maskote so močni ambasadorji podjetja oz. blagovne znamke, zato morajo biti všečni in hkrati odražati vrednote podjetja oz. storitve.

Pogosto se maskote uporabljajo v izobraževalne namene, v zabavni industriji ali v obojem. Kako pa maskota nastane, si lahko preberete v strnjenem zapisu spodaj.

1. Raziskovanje in skiciranje – koncepti

oblikovanje-maskote-risani-liki-identiteta-podjetja-ajda-gregorcic-03

Skica maskote

Prvi korak k oblikovanju maskote je raziskovanje in skiciranje. Poleg raziskave podjetja oz. blagovne znamke, za katero oblikujemo maskoto, je potrebno raziskati tudi:

  • trende na področju oblikovanja maskot,
  • konkurenco in
  • všečnost pri ciljni publiki.

Niso vsi liki primerni za vse vrste občinstva, vsako ciljno občinstvo pa ima tudi več značilnosti, ki močno vplivajo na samo podobo maskote: starost, spol, geografsko in družbeno poreklo ter hobiji in interesi, ki jih povezujejo.

2. Digitaliziranje – linije

V drugem koraku skico prenesemo v digitalno obliko in izrišemo osnovne linije. Pri tem moramo upoštevati debelino in težo linij glede na velikost maskote na končnem mediju; bodisi plakatu ali katerem od tiskanih medijev bodisi na spletu.

oblikovanje-maskote-risani-liki-identiteta-podjetja-ajda-gregorcic-01

Digitaliziranje maskote in osnovne linije

3. Barve in senčenje

V tretjem koraku izberemo barvno paleto, ki jo bomo uporabili na liku. Istočasno razmišljamo tudi o senčenju in o morebitnih teksturah ali vzorcih, ki jih želimo vključiti v maskoto.

oblikovanje-maskote-risani-liki-identiteta-podjetja-ajda-gregorcic-b02

Izbira barvne palete

4. Izvažanje in priprava dokumenta

oblikovanje-maskote-risani-liki-identiteta-podjetja-ajda-gregorcic-02

Osnovne barve – sence – dodatne grafike

V kolikor maskoto oblikujemo vektorsko, moramo biti pozorni na pravilno pripravo ilustracije za nadaljnjo uporabo v grafičnih programih. Pogosta napaka oblikovalcev je nepravilna priprava grafike in sicer:

  • grafiko je treba ekspandirati,
  • dele grafike, ki sodijo skupaj, je treba grupirati in
  • v primeru modifikacij je potrebno dele grafike sortirati po plasteh (layerjih).

V kolikor grafike, ki vključuje teksturirana polnila in linije, ne ekspandiramo (Illustrator -> Object -> Expand), se bo v prihodnje z večanjem in manjšanjem grafike nesorazmerno večala ali manjšala debelina linije, teksture in vzorci pa se bodo popačili.

Primer neekspandirane grafike in posledično neustrezna debelina linij

Pogosto se zgodi, da oblikovalec grafike v celoti ne grupira v en element. Scenarij, ki se pogosto zgodi, je ta, da npr. tiskar odpre vektorsko grafiko z grafičnim programom, nanjo klikne in jo kopira v drug dokument za tisk, pri tem pa ni kopiral celotne grafike. Vaša maskota se lahko tako znajde na plakatu brez ust ali kaj podobnega.

V primeru bodočih modifikacij grafike je potrebno imeti v mislih, da se bodo določeni deli maskote spreminjali in jih je potrebno shraniti na svoj layer. Če bomo npr. deklici na sliki kasneje spreminjali izraz na obrazu, moramo vse elemente obraza shraniti na svoj layer.

oblikovanje-maskote-risani-liki-identiteta-podjetja-ajda-gregorcic-c02

Primer sortiranja in poimenovanja layerjev

Tako, vaša maskota je pripravljena.

Če boste maskoto uporabljali v velikih formatih, bodite pozorni na to, da so vse linije lepo in precizno oblikovane ter ustrezno zaključene, saj se pri velikih povečavah hitro zazremo v napake, ki jim prej nismo posvetili dovolj pozornosti. Namesto, da bi uživali ob pogledu na svojo maskoto na jumbo plakatu, boste vsakič strmeli v majhno napako.

Oblikovanje maskote je krasno delo, ki zajema precej ilustratorskih sposobnosti, vendar pa naj bo to predvsem prijeten projekt, saj navsezadnje ustvarjate novo živo bitje. :)

Submit a Comment